در آستانه سفر رئیس جمهور به استان ، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش که به لرستان سفر کرده است با حضور در اداره کل آموزش و پرورش ، مشکلات و شکایات فرهنگیان و مراجعه کنندگان را بررسی کرد .
به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، محمد حسین کفراشی در حاشیه سفر خود با حضور در استودیو الفبا در یک گفتگو به تشریح فعالیت های حوزه کاری خود پرداخت.
نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در سفر رئیس جمهور به لرستان گفت : در وزارت آموزش و پرورش یک سامانه به آدرس Shekayat.medu.ir تعریف شده است که در دو بخش شکایات و گزارش مردمی ، درخواست ها و تخلفات احتمالی ، ثبت و کد رهگیری برای متقاضی صادر می شود و همکاران ما در نواحی و مناطق کمتر از 10 روز فرصت دارند تا به شکایات مطرح شده که کد پیگیری دارند پاسخ دهند و اگر پاسخ قانع کننده نباشد در سطح استان یا در سطح وزارت مجدد بررسی خواهد شد .
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به گزارشات مردمی هم اشاره کرد و گفت ؛ سالانه بیش از شش تا هفت هزار گزارش مردمی واصله میشود که همکاران ما همه آنها را پیگیری خواهند کرد.
دکتر کفراشی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله ای که امروز در لرستان به آن پرداخته شد بحث استخدام بود گفت : در این زمینه بر اساس میزان دانش آموزان و اعلام نیاز استانها همکاران جذب می شوند .
وی در ادامه با قدردانی از زحمات معلمان و فرهنگیان کشور در ایام کرونا گفت : معلمان جهادگران تعلیم و تربیت هستند و همه مردم قدردان زحمات آنان هستند و ما هم به نوبه ی خود از همه ی این زحمتکشان تقدیر و قدردانی می کنیم .
این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا برخی از فرهنگیان با وجود قبولی در آزمون مدیران به عنوان مدیر به کار گرفته نمی شوند گفت : معمولا تعداد متقاضیان بیشتر از اعلام نیاز هست و بر اساس معیار و نمره قبولی برخی به عنوان مدیر به کارگیری می شوند و بقیه افراد هم که در آزمون قبول شده اند قبولی آنها معتبر است و در سالهای دیگر یا در زمانی حتی فواصل سال اگه نیار باشد از ظرفیت آنان استفاده می شود .
خبر: معصومه لک
http://tamadonlor.ir/fa/News/14695/پیگیری-سالانه-6-تا-7-هزار-گزارش-مردمی-در-سطح-وزارت-آموزش-و-پرورش