رسیدگی به شکایت‌های مالیاتی لرستان در هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم
سه شنبه 14 تير 1401 - 10:36:43

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان گفت: شکایت‌های مالیاتی لرستان در هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر،  الهام شاداب فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم چنانچه مالیات های قطعی موضوع این قانون و مالیات های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و توسط ﻣﺆدی، مورد ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی قرار گرفته باشد و تقاضای تجدید رسیدگی شود، پرونده به هیاتی مرکب از سه نفر به انتخاب وزیر اقتصاد جهت رسیدگی ارجاع می‌شود.

وی افزود: با تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سال 1397 هیات های سه نفره با انتخاب مدیران کل استانی تشکیل و در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی مستقر شدند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان‌کرد: رسیدگی به شکایات در هیات ماده 251 مکرر  بصورت فوق العاده و خارج از جریان عادی دادرسی هیات مالیاتی است و پرونده‌های مالیاتی در این هیات قابل رسیدگی خواهند بود که در هیات های حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدیدنظر، رای قطعی قابل اجرا دریافت کرده و پرونده قابل بازگشایی و رسیدگی مجدد در مراجع دیگری نباشد. 

شاداب فر تصریح کرد: سقف رسیدگی به پرونده های مالیاتی در استان برای اشخاص حقیقی تا 100 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا 1 میلیارد تومان است و مبالغ بالاتر می بایست در هیات 251 مکرر مرکز (تهران) بررسی شوند.

وی در خصوص رویه و مراحل انجام شکایات گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند بدون محدودیت زمانی از تاریخ صدور رای قطعی، اعتراض خود را نسبت به غیرعادلانه بودن مالیات قطعی شده خود را به انضمام اسناد، مدارک و دلایل کافی در سامانه dad.Mefa.ir ثبت نمایند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان گفت: پس از ثبت شکواییه، بررسی اولیه توسط دادرسین مالیاتی انجام و در صورت نقص مدارک و اسناد ارائه شده، از طریق ارسال پیامک به مودیان اطلاع رسانی می شود و مودیان موظفند در اسرع وقت (حداکثر یک هفته) نسبت به رفع نواقص و تکمیل پرونده در سامانه اقدام نماید. 

شاداب فر افزود: پس از تکمیل نهایی مدارک، دادرسین بررسی های نهایی را انجام و اظهار نظر کارشناسی خود را به همراه نظر نهایی (توصیه یا عدم توصیه) جهت بررسی و اعلام نظر به مدیرکل ارسال می نمایند.

 وی همچنین بیان کرد: پس از بررسی‌های مدیرکل بعنوان نماینده وزارت در هیات استانی 251 مکرر، نظر خود را نسبت به تایید یا عدم تایید اظهار نظر دادرسین اعلام می نماید که در صورت تایید، شکواییه به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور جهت اخذ نظر وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌گردد و در صورت عدم تایید، شکواییه مورد نظر جهت بررسی بیشتر و رفع نواقص احتمالی به دادرسین محترم 251 مکرر ارجاع می‌شود.


http://tamadonlor.ir/fa/News/17430/رسیدگی-به-شکایت‌های-مالیاتی-لرستان-در-هیات-ماده-251-مکرر-قانون-مالیات‌های-مستقیم
بستن   چاپ