مدیر امور راهسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: عملیات اجرایی راهآهن خرم آباد - دورود از پروژه های بسیار مهم در کشور است که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش تمدن لر، محمدرضا هادوی روز شنبه در بازدید از پروژه راهآهن خرم آباد – دورود اظهار کرد: مرحله دوم راهاندازی این پروژه مدیون تلاش استاندار و مجموعه استان است و با مجموع اقدامات موثر دولت سیزدهم، توجه به ترانزیت کالا و شبکه ریلی در لرستان بخوبی مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 17 کارگاه این پروژه فعال است افزود: همکاری و تعامل دستگاه ها در این پروژه ضروری است و تکمیل آن مهم تلقی می شود چراکه در این کارگاه کارهای سختی انجام شده است همچنین تجهیز کارگاه و برطرف کردن موانع حقوقی آن، آغاز به کار یک پروژه مهم محسوب میشود.
هادوی با بیان اینکه طولانی بودن تونلها از موانع مهم و اقدامات بسیار سخت است عنوان کرد: 17 تونل به طول 33 کیلومتر در این پروژه وجود دارد که کار را بسیار دشوار کرده است و بخش گلوگاه کار، در دستور اول قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه آمادگی لازم را برای افتتاح برخی تونل های مسیر در سال آینده داشته باشند گفت: افتتاح هر تونل یک جشن محسوب می شود چراکه این پروژه بخشی از کریدور بینالمللی است و یک پروژه فراملی محسوب میشود.
وی اضافه کرد: طول پروژه 114 کیلومتر با ظرفیت سالانه 9.7 میلیون نفر و ظرفیت باری 6.4 تن در سال اول خواهد بود که پیش بینی می شود در سال بیستم به 9.3 تن برسد.
وی افزود: این پروژه هفت ایستگاه دارد و دارای طویل ترین تونل خاورمیانه به طول چهار هزار و 558 متر میباشد که تاکنون هشت هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
گفتنی است عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد – دورود با قرارداد اولیه چهار هزار و 690 میلیارد ریال به طول 121 کیلومتر سال 92 آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی کمتر از 40 درصد طی سال های گذشته متوقف ماند، این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد بیش از 20 پل بزرگ و 33 هزار و 47 متر تونل دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن 36 هزار میلیارد ریال برآورد شده است
http://tamadonlor.ir/fa/News/21788/پیشرفت-فیزیکی-45-درصدی-عملیات-اجرایی-راه-آهن-خرم-آباد-دورود