به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، در دیدار هادی ملکشاهی با احسان عارفیان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه استان ملکشاهی با تشریح سیاستهای سازمان و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی در الکترونیکی کردن خدمات و پروندههای مودیان در گام اول و هوشمندسازی آنها در گام دوم، اذعان داشت:سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی مالی که همه فرایندهای ارتباطی را با تمام اصناف و افراد دارد با هدف بهبود روند انجام امور سازمانی و کاهش تشریفات زائد اداری مجموعه اقداماتی را در جهت تحقق دولت الکترونیک راه اندازی کرده و یا در دست اجرا دارد.
ملکشاهی در ادامه گفت: تا پیش از طرح جامع و هوشمندسازی پروندههای مالیاتی اطلاعات مربوط به فعالیتهای اقتصادی یا از طریق اشخاص ثالث و ادارات دیگر و یا به طور مستقیم با تکیه بر روشهای سنتی و بررسی اسناد حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار میگرفت.
هر دوی این روشها به دلیل پیچیدگی فرایندهای اقتصادی و عدم امکان شناسایی بسیاری از فعالان اقتصادی و طولانی بودن فرایند انتقال و پردازش اطلاعات، منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و فرار مالیاتی و شبهات اداری و اشتباهات انسانی میشد. اما با الکترونیک شدن سازوکارهای مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، تکریم مودیان و ارائه خدمات بهتر ( نبود اتلاف وقت، انرژی و هزینههای اضافی) اتفاق میافتد.
مدیرکل امور مالیاتی تصریح کرد: امروز مودیان مالیاتی در هرساعت از شبانه روز و به کمک رایانه شخصی میتوانند با مراجعه به پورتال امور مالیاتی، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند و با نشانه گذاری ابلاغ الکترونیک در سامانه به سادگی در جریان آخرین ابلاغهای مالیاتی خود قرار بگیرند.
هادی ملکشاهی در خاتمه گفت: برونسپاری هفده مورد از وظایف امور مالیاتی طی سالهای اخیر در قالب الکترونیک، همه و همه بسترهای خدمترسانی به مودیان را بیش از پیش فراهم آورده است و لرستان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد. تعهد به اخلاق حرفهای خانواده امور مالیاتی در بستر سیاستهای سازمان برای عموم مردم، بالاخص مودیان مالیاتی در سالهای اخیر قابل لمس و درک بوده و کمترین خروجی آن علیرغم وجود موانعی چون کرونا و تحریم جلب اعتماد مودیان و استقبال 107 درصدی آنها در ارائه اظهارنامه مالیاتیست.
در ادامه عارفیان نیز از رصد عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان لرستان گفت و اعلام رضایتمندی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی را بیان نمود.
و با اشاره به سهم 80 درصدی اداره کل امور مالیاتی در درآمدهای استانی و اجرای سیاستهای سازمانی در پیادهسازی تمهیدات دولت الکترونیک و ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی،عملکرد این اداره کل را شایسته تقدیر دانست.
http://tamadonlor.ir/fa/News/6938/اداره-کل-امور-مالیاتی-پیشگام-در-ارائه-خدمات-الکترونیک