بزرگنمایی:
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران گفت : این شرکت در ایام کرونا، روشهای غیرحضوری سرویسهای ارتباطی را افزایش داده تا مردم برای دریافت خدمات لازم، کمتر به مراکز مخابراتی مراجعه کنند
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران گفت : این شرکت در ایام کرونا، روشهای غیرحضوری سرویسهای ارتباطی را افزایش داده تا مردم برای دریافت خدمات لازم، کمتر به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تمدن لر، مهندس محمدرضا بیدخام در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه با شیوع کرونا در کشور، شرکت مخابرات ایران ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در ستاد مخابرات ایران و مناطق مخابراتی تشکیل داد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات این ستاد، تدوین دستورالعمل اجرایی در قالب 22 بند و ابلاغ به مناطق مخابراتی بود و حدود 45 اطلاعیه هم توسط این ستاد صادر شده است. از جمله بحث دورکاری که این ستاد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بحث دورکاری را از 18 اسفند 1398 مطرح کرد.
وی ادامه داد: با اطلاعیههای متعددی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و اطلاعیههایی که ستاد پیشگیری از کرونا در کشور ابلاغ میشد، بحث دورکاری در مناطق مخابراتی مطرح و مقرر شد مدیر هر منطقه مخابراتی با توجه به شرایط کرونایی منطقه، دورکاری را اعمال کند. این دورکاری از 30 درصد شروع میشد و تا 70 درصد هم میرسید، یعنی محدودیتی برای دورکاری وجود ندارد. اعمال این دورکاری کمک کرد که همکاران ما ناقل ویروس نباشند و از شیوع آن جلوگیری شود .
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران هم سعی کرد زیرساختهای لازم را برای همکاران آماده کند که اگر نیاز به دورکاری بود، از این بسترهای لازم استفاده کرده و به سیستمهای اداری و اتوماسیون دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر هم این روند ادامه دارد و تا آخر آبان ماه هم قضیه دورکاری شرکت مخابرات ایران در کل مناطق مخابراتی ادامه خواهد داشت.
مهندس بیدخام با بیان اینکه سعی کردیم در ایام کرونا، سرویسهای ارتباطی را بیشتر غیرحضوری کنیم، افزود: برای این کار، درگاههایمان را افزایش دادیم. یک درگاه پورتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.r است که کاملتر شده و مردم با مراجعه به آن میتوانند سرویسهای مخابراتی خود را دریافت کنند. همچنین کد دستوری ستاره 2020 مربع را راهاندازی کردیم که مردم بتوانند سرویسهای مورد نیاز خود را از آن دریافت کنند.
وی ادامه داد: سامانه 2000 نیز تکمیلتر شده و مردم میتوانند اقدامات پرداختی خود را از این سامانه انجام دهند، هچنین سعی کردیم شیفتهای درگاه تماس 2020 را افزایش داده و از لحاظ فنی و غیرفنی آن را ارتقا صورت دهیم که مردم کمتر به مراکز مخابراتی مراجعه کنند. همه تلاش شرکت مخابرات این است که با توجه به گسترش ویروس کرونا، بتواند سرویسهای غیرحضوری را به مردم ارائه دهد که مردم به مراکز مخابراتی مراجعه نکنند.