نقش مشاوران رسانه ای
یادداشت
بزرگنمایی:
یادداشت:دکتر مصطفی هاشمی معاون امور استانهای ستاد جنبش مردمی حامیان رئیسی
به گزارش پایگاه خبری تمدن لر، دکتر مصطفی هاشمی معاون امور استانهای ستاد جنبش مردمی حامیان رئیسی در خصوص نقش مشاوران رسانه ای در یادداشتی نوشت:
در روز گرم خردادماه انتخاباتی ایران با بوی خوش وطن پرستی و تششع تابناک تشیع در هفته کرامت، سید ابراهیم رئیسی منتخب ملت ایران شد،در روزهایی که طبقات فرودست جامعه ،در امر برآورده کردن نیازهای ضروری خانواده در بسامد خواستن و نتوانستن منزل کرده بودند،این نادره رویداد، بعد این شرح الاحوال رقم خورد، آنگونه که از کرم کرسی های یخ زده ی دولت امید، یاس و ناامیدی در کف خیابان ها راه میرفت، با همت و عزم جوانان جهادی و انقلابی، بذر اشتیاق برای رضایتمندی و وفاداری مشتاقان نظام پاشیده شد،تا بدین سان در سبد مجاهدت انها حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور منتخب ملت شود، و این تازه بسم الله رحمان رحیم است.
نتیجه ی تحقیقات به این مهم که چه مواردی باعث موفقیت یک دولت کارآمد است نقش رسانه ها و مشاوران رسانه ای در دنیای امروز به سرعت برق برجسته می باشد،نقد و نقادی یکی از مفاهیم مهم برای فراهم کردن بسترهای رشد و تعالی هر فعالیتی است ، یکی از کارکردهای مهم رسانه ها نقد ساختارهای مهم یک جامعه است اصولا روزنامه نگاران با رعایت اصولی: منجمله شناخت ظرفیت ها و قابلیت ها موجب کنترل منتقد و حرکت های انتقادی می شوند نگاه انتقادی در تمام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و ورزشی،مستلزم شناخت و آگاهی از توانمندی ها و ناتوانمندی ها است، در نظام های مبتنی بر رای مردم یا مردمسالاری موضوع نقد جایگاه ویژه ای دارد ، در این مقاله نگارنده سعی نموده که به نقش مشاوران کارآزموده ی رسانه ای ریاست جمهوری، اشاراتی به اختصار داشته باشد.
بنده معتقدم آنگونه که در این روزها، وضعیت اسفبار اقتصادی کشور رونمایی شد نباید موج رسانه ای در پی نشان دادن یک مدینه فاضله در دولت رئیسی براه بیفتد و آنقدر سطح توقعات را بالا ببرند که به مثابه ی ناکامی های دولت روحانی در بدعهدی تکرار شود، از این رو باید از همین امروز، مشاوران رسانه ای کارآمد و کارآزموده، مدیریت رسانه نوشتاری و بالخص دیجیتالی را به دست گرفته و با تشریح شرایط از مداخلات غیرکارشناسی پرهیز و اجتناب کنند.
امروز همگان بر موضوعات اقتصادی روز کشور واقف هستند که تولید و کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار، حرف و شعار در موردش زیاد زده اند، اما بهترین اقدامی که دولت برای کمک به این حوزه ها میتواند انجام دهد، اصلاح ساختار مدیریتی و بوروکراسی اداری است که در حین فسادستیزی بتواند آگاهانه و آزادانه موتور تولید را در کشور روشن کند،البته نباید فراموش شود که :شناخت و فهم ماهیت و معنای بسیاری از پدیده ها، نیازمند گذر از معنای ظاهری و عبور در اعماق معنایی آن هاست،بهمین دلیل به تحلیل اینجانب؛ حجم ناکارآمدی ها آنقدر روی هم انباشته و تلنبار شده اند که دولت باید همزمان در چند عرصه، شبانه روز مجاهدت کند.
تا مادامی بی تفاوتی ، تناقض گویی سیاست زدگی و نگاه های غیر کارشناسانه از اقتصاد دور نشود آمارهای دقیق یا به عبارتی تکثر در منابع آمار و اطلاعات غلط در حوزه های گوناگون ، سدتوسعه کشور خواهد بود بهمین دلیل است که معتقدم در دولت آینده نقش مشاوران رسانه ای رئیس جمهور بمراتب برجسته می باشد تا برای محافظت از محرومان و محرومیت های جامعه، مستند و مستدل ، مافیای اقتصادی را در ناتوانی مدیران منفعل تحلیل نمایند و با نظارت و تحقیق میدانی در صفحات جراید دیجیتالی ، تحلیل روشنی از خوراک انتشاراتی روز کشور بهمراه داشته باشند تا شروع دلدادگی را با نام بسم الله رحمان رحیم مجاهدت کنند.