آخرین مطالب

به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا انجام شد:

دیدار استاندار لرستان با فرمانده، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان اجتماعی

دیدار استاندار لرستان با فرمانده، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان

  بزرگنمایی:
استاندار لرستان به مناسبت فرارسیدن هفته انتظامی با فرمانده، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان دیدار کرد.

به گزارش تمدن لر، "ابوطالب شفقت" در این دیدار که صبح شنبه چهاردهم مهرماه انجام شد، عنوان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با مجاهدت و ایثارگری نظم و امنیت در جامعه را برقرار می کنند.

وی ضمن تبریک هفته فراجا و خدا قوت به مجموعه انتظامی با اشاره به عملکرد مجاهدانه مجموعه ی انتظامی در استان لرستان ابراز کرد: در استان ما کارکنان انتظامی مقتدرانه و برادرانه در کنار مردم شریف حضور دارند و خدمت ارائه می دهند و همین خدمات بی شائبه و حضور در بین مردم باعث شده تا نگاه مردم استان نیز نسبت به کارکنان انتظامی با عشق و علاقه و با اهمیت باشد.
استاندار لرستان در ادامه گفت: خودم به ذاته  دوست داشتم در این هفته نظم و انضباط و هیبت و ابهت و قدرت و  اقتدار نیروی انتظامی را در سطح عموم ببینیم و مردم گل هدیه کنند و مردم با شما در تماس باشند و مردم لذت ببرند از این شکوه و جلال و عظمت عزیزان انتظامی،  وقتی در دانشگاه های انتظامی رهبر با عظمت با آن همه جلال و جبروت و هیبت سان می بینند انسان به وجد می آید انسان با تمام وجود خوشحال می شود.
دکتر شفقت بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری "مدظله العالی" فرموند شاید ما به عبارتی عزاداریم اما عزادار مقتدرانه، عزادار با قدرت، مصیبت از دست دادن سید حسن نصرالله بزرگ بود و خیلی هم بزرگ بود مجاهد کبیر به قول مقام معظم رهبری " مدظله العالی" و دیروز هم در نماز جمعه القاب بزرگی به ایشان دادند یک شخصیت با تدبیر آگاه و آشنا به تمام مکر ها و حیله های دشمنان و در مقابل دشمن جسور و قدرت و در برابر رهبر عزیز مطیع بودند، ایشان و حاج قاسم ذوب در ولایت بودند، مطیع محض امر ولی بودند که در صحبت هایشان هم معلوم بود.
وی گفت: شیعه معتقدیم که شهادت بهترین پایان یک مجاهد است پایان ظاهری و دنیوی یک مجاهد بهترین اتفاق برای یک مجاهد فی سبیل الله این است که شهید بشود نه این که در بستر با امر خدا برود ولو اینکه ما احساس می کنیم سخت است همه شهدای ما تاسی از شهدای عاشورا هستند، انشالله ما هم توفیق این را داشته باشیم که پایان اینچنین داشته باشیم.
دکتر شفقت گفت: همه اندیشمندان و متفکران و جامعه شناسان ضرورت داشتن حکومت را یک امر واجب می دانند حکومت یک امر ذاتی وقتی شما در یک اجتماع بزرگ قرار می گیرید کشور داری از جمله ضرورت های حکومت داری است هم فقهی است هم عقلی است و هم علمی است پس، حکومت از ضرورت های اصلی زندگی اجتماعی است.
وی ادامه داد: اساسا یکی از مهمترین نیازهای  واقعی شکل گیری و پایداری حکومت نظم و امنیت است، یعنی اصلا حکومت بدون داشتن نظم و امنیت شکل نمی گیرد چون انسان و بشر هم ارزش های اساسی را داراست و هم ضد ارزش در دل انسان هست، این ضد ارزش هایی که در انسان است باعث می شود به حقوق های یکدیگر تجاوز کنند از حد خودش راضی نباشد و اضافه خواهی بکند چون ارزش های انسان حق طلبی و به سوی خدا بودن است اعتقاد به خدا و دینداری و تقوا است ذات انسان این است و فطرت انسان این است و ما انسان را بر اساس فطرت ارزیابی می کنیم ولی چه کنیم که آن هم هست.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای اینکه یک اجتماع بتواند بطور منظم مردم حقوق خودشان را حفظ کنند و زندگی مناسبی داشته باشند داشتن ماموریت های نظم از ضروریات است و نظم اجازه می دهد که هرکس سهم خود را عایت کند گفت: امنیت کمک می کند دست متجاوز،  متخلف و کسی که نمی خواهد جامعه آرامش داشته باشد قطع بشود، امنیت کمک می کند آرامش به اجتماع بر گردد،  و در این میان سهم شما عزیزان سهمی بسیار اساسی و والا است. عناصر انتظامی و دیگر نیروهای مسلح که نشان جلال و جبروت جامعه هستند به همین علت است شکوه اجتماع و مردم هستند به همین خاطر است به همین دلیل که این زیبایی  و شکوه به همین خاطر است لذا قدر خودتان را خیلی باید بدانید، خیلی محبوبید هم پیش مردم و هم پیش خدا مردم خیلی دوستتان دارند و به شما افتخار می کنند این را ما توی چهره مردم می بینیم وقتی در یک جایی یک اتفاق نامناسب می بینیم این را در مردم ما کاملا داریم می بینیم که وجود یک عنصر نظامی را می بینند احساس شادمانی می کنند یک خورده وسیع تر می بینیم دنیا چه خبر بود بعد از چند روز اخیر وقتی یک گوشمالی محکم به رژیم صهیونستی داده می شود خوشحالی مردم را ببینید چقدر جامعه شاد می شود؟ چقدر مردم و کودکان فلسطین و لبنان و غزه و دنیا واقعا شادی آنها دیدنی بود سجده می کردند، اینها همان امنیت و انتظار از امنیت است همین است و حضور شما هم همین است حضور عزیزان انتظامی در کنار مردم همین عظمت و شکوه را دارد و این واژه را باید بگوییم که خداوند به همه شما سربازان، درجه داران ، افسران، مدیران، فرماندهان قوت بدهد تا بتوانید انشالله نظم و امنیت را هرچه بیشتر و قوی تر برقرار کنید.
بالاترین مقام سیاسی در استان گفت: خدا را شکر امنیت مطلوبی در استان برقرار است و حضور شماها کاملا قابل لمس و تجسم است و مردم این احساس را دارند و فرماندهی و مدیریت سردار الهی هم حضور بسیار خوبی است و همه شماها حضور بسیار خوبی دارید و من جا دارد تشکر کنم از همه فرماندهان شهرستان ها و من چند بار همه شهرستان ها رفته ام و دیده ام و زیارت کردم همه فرماندهان و عزیزان شما در شهر های مختلف و خدا را شاکریم که به نحوه خیلی خوبی انجام وظیفه می کنند.
دکتر شفقت با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان، که حجم و میزان کار انتظامی استان را وسیع تر و سنگین تر می کند، تامین زیر ساخت های انتظامی استان را مهم برشمرد و گفت باید در این زمینه به شما بیشتر کمک بکنیم.
دکتر شفقت به وضعیت و گرایشات طایفه ای قومی و قبیله ای استان اشاره و تصریح کرد: هر چقدر فعالیت فرهنگی را تقویت کنیم انضباط بخشی عمومی تقویت شده و فشار کاری بر روی حوزه ی انتظامی نیز کاسته خواهد شد.
وی اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری و از خودگذشتگی کارکنان خدوم انتظامی و سایر نیروهای مسلح و امنیتی است و  پلیس در کنار سایر عوامل امنیتی با ایفای رسالت خود آرامش و آسایش جامعه را ایجاد کرده اند.
شفقت به برگزاری نمازجمعه باشکوه در جمعه نصر با امامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره و ادامه داد: نماز جمعه اخیر با حضور پرشور و کم سابقه مردم با امامت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پیام های بزرگی به همراه داشت و با دیگر همراهی مردم با نظام و رهبری را به رخ جهان کشید.
 
نقش رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقشی کلیدی و موثر است
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حمایت استاندار تلاشگر از مجموعه انتظامی استان قوت قلب ماست گفت: در حوزه ارتقاء بنیه انتظامی شما و تامین زمین و مسکن بیشتر ما را یاری کنید.
سردار الهی در دومین روز از هفته انتظامی که با شعار: "پلیس هوشمند، مردم قانون مدار و انضباط اجتماعی" نامگذاری شده است در دیداری که استاندار بمناسبت هفته فراجا  با وی و معاونین و روسای پلیس های تخصصی داشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای حریم و حرم و شهدای دفاع مقدس 6 هزار و 560 شهید ولایتمدار و غیرتمند خطه لرستان و بیش از 500 شهید نظم و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان، شهدای خطه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه، شهید سرلشکر حاج عباس نیلفروشان و سید مقاومت عالم بصیر و درس گرفته از مکتب امام حسین (ع) و امامین انقلاب، شهید سید حسن نصرالله و آرزوی طول با برکت و صحت و سلامت برای فرمانده معظم کل قوا و سلام و احترام به حضار گفت: در روز های اخیر دو اتفاق مهم در کشور افتاد که باعث غرور و مباهات ملی شد، یکی عملیات غرور آفرین وعده صادق 2 که باعث غرور همه دنیای اسلام شده و توانمندی موشکی و پهبادی موجب افتخار و غرور همه مسلمانان جهان شد، برای داشتن چنین جوانان متعهد، شجاع و دلیر در مجموعه نیروهای مسلح به خود می بالیم  دوم علیرغم یاوه گویی های دشمنان، برگزاری نماز جمعه دیروز به امامت رهبر دلیر، شجاع و فرزانه و حکیم انقلاب که در راس امور قرار دارند مایه غرور و افتخار شد و به داشتن چنین رهبر و فرماندهی افتخار می کنیم و به خود می بالیم و برایش دعا می کنیم.
سردار الهی افزود: جمعی که در حضور حضرتعالی هستیم معاونان، فرماندهان، روسای پلیس های تخصصی و همکاران من در مجموعه انتظامی استان هستند بر اساس شرح وظایف خود به بهترین شکل ممکن در راستای جلب رضایتمندی مردم اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه انتظامی، نوک پیکان برقرارکننده نظم و امنیت داخلی کشور است ادامه داد: پلیس با وجود گستردگی ماموریت ها با صلابت در جهت برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه و فراهم نمودن بستر آن برای شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
سردار الهی با بیان اینکه اقدامات سایر سازمان ها به نوعی وابسته به همراهی و همکاری پلیس است، گفت: امنیت پایدار به واسطه تعامل و مشارکت سازنده سازمان ها و گروه های اجتماعی حاصل می شود، که پلیس توانسته این مهم را محقق سازد.
وی ارتقاء مهارتی، تخصصی و تاکتیکی، عملیاتی را از عوامل موثر در ارتقاء سطح عملی و توان عملیاتی دانست و اذعان کرد: ارتقاء توان عملیاتی، آمادگی جسمانی با بهره مندی برگزاری دوره های ویژه، ورزش های تخصصی و همچنین اشراف اطلاعاتی سه اصل مهم موفقیت در ماموریت ها است که با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور بیشتر شده است.
سردار الهی با اشاره به بالا بودن توان عملیاتی کارکنان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با مجموعه نیروها، امکانات و تجهیزات موجود با ارائه بهترین عملکرد در راستای حفظ امنیت و رضایتمندی مردم گام برداریم.
این مقام انتظامی بیان اینکه با تلاش همکاران در همه حوزه ها در استان کاهش جرایم را داریم تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد تا کوچکترین بی انضباطی در استان رخ دهد و در کمترین زمان ممکن با مخلان امنیت برخورد لازم و جدی صورت می گیرد.
در ادامه سردار الهی از کشف 12 تن مواد مخدر در شش ماه اول سال در استان خبرداد و گفت: در حوزه کشف مواد مخدر رتبه چهارم کشور و در حوزه کشف سلاح رتبه اول کشور را داریم و این با تلاش جهادی همکاران عزیز اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به نقش فرهنگ سازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله تیر اندازی، قتل و سرقت افزود: هرچه در حوزه فرهنگ کار شود در حوزه امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وضعیت بهتری را در جامعه خواهیم داشت و در این خصوص رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی خود کنترلی را در جامعه گسترش دهند و نقش آنان در توسعه جامعه، نقشی کلیدی و موثر است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حمایت استاندار تلاشگر از مجموعه انتظامی استان قوت قلب ماست گفت: در حوزه ارتقاء بنیه انتظامی شما و مجموعه تحت امر کمک کردید ولی انتظار داریم در حوزه تامین زمین و مسکن کارکنان انتظامی بیشتر ما را یاری کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

حذف مقطعی گزارشگر توانای لرستانی با نفوذ باشگاه سپاهان

تشکیل یازده شرکت تعاونی جدید در استان لرستان

کشف بیش از سه هزار و 600 دستگاه ماینر غیر مجاز در لرستان

دیدار استاندار لرستان با فرمانده، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان

بیشترین تماس با سامانه 141 شکایت ازحوزه جابه‌جایی بار و مسافر است

اقامه نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

بیش از 330 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در هفته ملی کودک در لرستان اجرا می شود

یک بام و دو هوای کمیسیون عمران مجلس با ریاست یک پزشک!

جریمه سه میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در لرستان

3.5 کیلومتر تا تکمیل چهارخطه ازنا - شازند باقی‌مانده است

وجود 700 مجوز فعالیت در بخش صنایع‌دستی بروجرد

کشف انبار کالای قاچاق در خرم‌آباد

جلوگیری از تخریب دریاچه گهر ضروری است

معدوم‌سازی محموله 1800 کیلویی مرغ در لرستان

روند افزایشی «پیری» در لرستان/ ‏‬264 هزار سالمند داریم

کشف اشیای عصر آهن در دلفان

آغاز کشت پائیزه گندم در لرستان

اختلافات اوقاف استان با سایر دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود

شناسایی 9 هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان

عملیات اجرایی طرح فیبر نوری شهر گراب آغاز شد

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان منصوب شد

مدیریت مصرف بهینه آب اولویت جهاد کشاورزی لرستان است

لزوم انجام نظارت کمی و کیفی در ادارات لرستان

ناترازی در منابع و مصارف بودجه لرستان/عقب‌ماندگی 22 درصدی بخش منابع بودجه در لرستان

دادگاه‌های «صلح» در 6 شهر لرستان ایجاد شد

آیا نباید نگران آتش‌سوزی‌های جنگل زاگرس باشیم؟/ نابودی میلیاردها تومان سرمایه ملی در آتش بی‌تدبیری

تکمیل 13 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در لرستان

تصادف مرگبار در محور کوهدشت به پل سیمره با 4 فوتی

تهیه ١٧ نمونه بیولوژیک از گونه‌های مختلف جانوری در لرستان

نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس لرستان

ورود تورهای گردشگری به دریاچۀ گهر ممنوع شد

بیماری آنفولانزا را بیشتر بشناسیم/ واکسن آنفولانزا به چه افرادی توصیه میشود؟

ثبت رکوردهای بی‌سابقه در کشاورزی لرستان/ تولید گندم رکورد زد

15 میلیارد ریال برای ترمیم بافت تاریخی خرم آباد تخصیص یافت

اهدای 33 هزار و 366 واحد خون در لرستان

آغاز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری شهر کوهنانی

دستگیری شش گروه متخلف محیط زیستی در لرستان

توسعه و اصلاح 25 کیلومتر از شبکه آب روستاهای لرستان

اخذ مجوز از میراث‌فرهنگی برای راه‌اندازی خانه مسافر در لرستان ضرورت دارد

شناسایی 732مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

زنگ مهر در مدارس لرستان نواخته شد

محمد مهدی اصفهانی قهرمان رشته های کیک بوکس و موی تای

اجرای 526 برنامه در هفته دفاع مقدس

توزیع بیش از 45 هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان لرستانی

کشف محموله 307 کیلویی مرفین در لرستان

تایید مصوبه شورای تامین لرستان در حفاظت از اراضی پادگان 07 خرم آباد

مدیر پایگاه خبری تابناک در استان لرستان منصوب شد

اعلام برنامه‌های لشکر 84 پیاده لرستان در هفته دفاع مقدس

اعتبارات عمرانی سال گذشته شرکت آب منطقه ای لرستان 100درصد جذب شد

برگزاری دوره بازآموزی منطقه ای مربیان کمک های اولیه هلال احمر